معرفی ۵ افزونه امنیتی وردپرس برای جلوگیری از نفوذ هکر‌ها

معرفی ۵ افزونه امنیتی وردپرس برای جلوگیری از نفوذ هکر‌ها

وردپرس یکی از سیستم‌های مدیریت محتوای محبوب و پرکاربرد در جهان است. با استفاده از وردپرس، کاربران می‌توانند به راحتی و بدون نیاز به دانش برنامه‌نویسی، وب‌سایت‌هایی با طراحی حرفه‌ای و قابلیت‌های گوناگون ایجاد کنند. وردپرس به دلیل داشتن مجموعه‌ای از پلاگین‌ها و قالب‌های آماده، امکان تنظیمات و سفارشی‌سازی بسیار زیادی را برای کاربران خود فراهم می‌کند. همچنین وردپرس، به دلیل داشتن یک جامعه بزرگ و فعال، دائماً به‌روزرسانی می‌شود و امنیت بسیار بالایی دارد. اما با این حال ممکن است قالب‌ها و افزونه‌هایی که توسط مدیران وبسایت‌ها نصب می‌شوند دارای ایرادات امنیتی باشند. به همین دلیل نیاز به استفاده از افزونه‌های امنیتی احساس می‌شود. در این مطلب قصد داریم تا شما را با پنج افزونه امنیتی آشنا کنیم.

۱- افزونه وردپرسی Wordfence Security

Wordfence Security یکی از محبوب‌ترین افزونه‌های امنیتی برای وردپرس است که قابلیت‌های بسیاری را برای مدیریت و افزایش امنیت سایت وردپرس فراهم می‌کند. این افزونه ابزارهای متعددی از جمله فایروال وردپرس، مانیتورینگ ترافیک سایت، مانیتورینگ فایل‌های سایت و انواع حملات امنیتی را ارائه می‌دهد. با استفاده از این افزونه، می‌توانید دسترسی‌های نامناسب و حملات Brute Force را محدود کنید، فایل‌های سایت خود را اسکن و عیب‌یابی کنید، و همچنین به صورت خودکار به‌روزرسانی‌های امنیتی را انجام دهید. همچنین این افزونه امکاناتی مانند مانیتورینگ تغییرات فایل‌های سایت، محدود کردن تعداد تلاش‌های ورود ناموفق به سایت و ارسال هشدار به ایمیل شما را فراهم می‌کند. در کل، Wordfence Security یکی از افزونه‌هایی است که با استفاده از آن می‌توانید امنیت سایت خود را بهبود دهید و از سایت خود در برابر حملات امنیتی مختلف محافظت کنید.

۲- افزونه Sucuri Security

Sucuri Security نیز یکی از پرطرفدارترین افزونه‌های وردپرس در حوزه امنیت سایت است که در کنار پشتیبانی از SSL، همانند Wordfence Scurity به شما امکان بررسی کامل و مانیتورینگ فایل‌ها و حملات Brute Force را می‌دهد. این افزونه همچنین از حملات SQL Injection و XSS که نوعی نفوذ به پایگاه داده با استفاده از ارسال دستورات SQL و javascript به یک فایل در قالب سایت است نیز جلوگیری می‌کند.

غیر از امکاناتی که قبلاً برای Sucuri Security ذکر شد، این افزونه از تکنولوژی سیستم‌های شناسایی نفوذ (IDS) و سیستم‌های پیشگیری از تهاجم (IPS) استفاده می‌کند که به کاربران این امکان را می‌دهد تا به صورت کامل از حملات امنیتی مختلف محافظت نمایند و سایت خود را در برابر تهدیدات امنیتی ایمن کنند.

۳- افزونه امنیتی وردپرس iThemes Security

افزونه iThemes Security یک دیگر از افزونه‌های امنیتی برای وردپرس است که قابلیت‌هایی از جمله فایروال، مانیتورینگ ترافیک سایت، مانیتورینگ فایل‌های سایت، محدود کردن تعداد تلاش‌های ورود ناموفق به سایت، ایجاد نسخه پشتیبان از فایل‌های سایت و ارسال هشدارهای امنیتی را فراهم می‌کند. از دیگر ویژگی‌های آن می‌توان به محافظت از فایل wp-config.php اشاره کرد که موجب امنیت هر چه بیشتر هسته وردپرس می‌شود.

این افزونه همچنین از ویژگی مدیریت دسترسی‌های کاربران (Role-Based Access Control) پشتیبانی می‌کند، که امکان مدیریت دسترسی‌های کاربران در سایت را به صورت دقیق‌تر در اختیار کاربران قرار می‌دهد. با استفاده از این ویژگی، می‌توانید دسترسی کاربران را محدود کنید و از افراد سوء‌استفاده‌گر جلوگیری کنید.

۴- افزونه امنیت وردپرسی All In One WP Security & Firewall

همانطور که از نام این افزونه پیداست، تمامی امکانات امنیتی لازم برای وردورس را در خود جای داده تا شما به افزونه‌های دیگر نیازی نداشته باشید. افزونه All In One WP Security & Firewall با استفاده از ایجاد چندین لایه امنیتی از سایت شما در مقابل تهدید‌های مختلف محافظت می‌کند. در کنار تمام امکانات افزونه‌های قبلی، ایجاد کد‌های امنیتی برای فرم‌ها و محافظت از ایمیل‌های ارسال شده موجب استقبال خوب از این افزونه شده است.

۵- افزونه وردپرسی Jetpack Security

Jetpack Security توسط شرکت Automattic، سازنده وردپرس، توسعه داده شده است. و می‌توان آن را به عنوان بهترین افزونه امنیتی برای وردپرس معرفی کرد. این افزونه نیز از حملات Brute Force جلوگیری می‌کند، فایل‌های سایت را مانیتور می‌کند و در صورت وجود مشکل به شما هشدار می‌دهد، فایل‌هایی که مشکوک باشند را شناسایی و حذف می‌کند، از ارسال ایمیل‌های ناخواسته جلوگیری میکند، از فایل wp-config.php که مربوط به اطلاعات دیتابیس سایت شما است محافظت می‌کند و به طور خلاصه امنیت سایت وردپرسی را به بالاترین سطح می‌رساند.

آیا افزونه‌های امنیتی باعث کند شدن سایت می‌شوند؟

در برخی موارد، افزونه‌های امنیتی وردپرس ممکن است باعث کاهش سرعت سایت شوند، اما این به صورت عمومی صادق نیست و بسته به نوع افزونه و تنظیمات آن متفاوت است. برخی افزونه‌های امنیتی بسیار حجیم هستند و پردازش بیشتری را از سرور می‌طلبند که ممکن است باعث کاهش سرعت سایت شود. علاوه بر این، برخی از آنها به دلیل انجام عملیات بیشتر بر روی سایت، باعث بارگذاری بیشتر صفحات و کاهش سرعت سایت می‌شوند.

با توجه به اینکه وردپرس یک سیستم جامع برای ساخت انواع سایت با اهداف مختلف است، سایت‌های وردپرسی اندکی کند هستند و نمی‌توان نصب افزونه‌های امنیتی را تنها دلیل کاهش سرعت سایت دانست. در این حالت به منظور جلوگیری از کاهش سرعت سایت، می‌توانید از افزونه‌هایی که موجب بهینه سازی سایت می‌شوند و سرعت آن را افزایش می‌دهند استفاده کنید.

همچنین به خاطر داشته باشید که اگر از افزونه‌های امنیتی برای وردپرس استفاده می‌کنید، بهتر است تنظیمات آن‌ها را بررسی کنید و فقط قابلیت‌هایی را فعال کنید که برای سایت شما ضروری هستند. همچنین، به روزرسانی های افزونه‌های امنیتی را مرتباً بررسی و اعمال کنید تا از بهینه بودن افزونه‌ها و جلوگیری از مشکلات احتمالی برای سایت خود مطمئن شوید.

آیا می‌توانم ازچند افزونه امنیتی به طور همزمان استفاده کنم؟

استفاده همزمان از چند افزونه امنیتی برای وردپرس به طور کلی توصیه نمی‌شود. استفاده از چندین افزونه امنیتی ممکن است باعث تداخل در عملکرد آن‌ها و در نتیجه کاهش امنیت سایت شما شود. به علاوه، تعداد افزونه‌های نصب شده روی وردپرس رابط مستقیم با کند شدن سایت شما دارد. یعنی هرچه افزونه‌ها نصب شده بیشتر باشد سرعت سایت شما کمتر خواهد شد. برای محافظت از سایت خود در برابر حملات امنیتی، بهتر است از یک افزونه امنیتی مناسب و قابل اعتماد استفاده کنید و تنظیمات آن را به صورت کامل پیکربندی کنید.

جمع بندی: افزونه امنیتی خوب است اما همه چیز نیست!

توجه داشته باشید که استفاده از افزونه‌های امنیتی موجب افزایش امنیت سایت‌های وردپرسی می‌شود؛ اما بخش مهم امنیت سایت شما به نوع برنامه نویسی قالب سایت، استفاده از افزونه‌های معتبر و همچنین دقت شما در استفاده از وردپرس وابسته است. این یعنی شما در ابتدای کار توجه کنید که یک قالب معتبر با امنیت بالا را از شرکت و یا شخصی که تجربه بالایی در زمینه تولید قالب وردپرسی دارد خریداری کنید. در مرحله دوم سعی کنید از افزونه‌های شناخته شده که توسط بسیاری از افراد توصیه شده‌اند و همچنین دارای امتیاز بالایی هستند استفاده کنید. و نکته مهم‌تر اینکه در استفاده از افزونه‌های هک شده که لایسنس آنها حذف شده دقت بالایی داشته باشید. اما در مرحله سوم شما باید به عنوان مدیر سایت مراقب باشید که فایل‌های ویروسی و ناشناس را روی سایت خود آپلود نکنید. و درصورتی که دانش کافی را ندارید در کد‌های قالب سایت وردپرسی خود تغییری اعمال ننمایید.

دیدگاه شما برای ما ارزشمند است.

ارسال دیدگاه
ثبت دیدگاه به منزله پذیرش قوانین انتشار دیدگاه در وبسایت به اضافه است.

موس سیم دار مخصوص بازی مدل N7

۲۰.۱%
۲۹۸,۰۰۰
۲۳۸,۰۰۰

موس سیم دار مخصوص بازی جکنگ مدل JM-580

۸.۲%
۴۸۵,۰۰۰
۴۴۵,۰۰۰